Wat is een nieuwe medewerker waard?

Hoeveel kost het om een nieuwe collega in de schoonmaak te vinden? Wat zijn de meest gebruikte wervingskanalen? En waar lopen schoonmaakbedrijven tegenaan bij het aannemen van personeel? Deze vragen staan centraal in het onderzoek ‘Werving in de Schoonmaak’, van Floris Verkroost, afstuderend student Commerciële Economie & Ondernemerschap in Utrecht.

De enquête, via deze link, kost 5 tot 10 minuten om in te vullen. De gegevens worden volledig anoniem verwerkt en gaan in op herkenbare thema’s zoals gebruikte wervingskanalen, aantallen reacties per vacature, kosten per hire en ervaringen met verschillende vacature- en advertentieplatformen.

Met de uitkomsten van het onderzoek ontstaat er voor het eerst inzicht in wat bedrijven nu aan kosten kwijt zijn bij het vinden van nieuwe schoonmaakcollega’s. De hamvraag: wat is een nieuwe collega in de schoonmaak nu eigenlijk waard?

“Tot nu toe is er geen eenduidig antwoord op die vraag te vinden. Sommige bedrijven zeggen gekscherend ‘een bos bloemen’, van andere bedrijven weten we dat ze honderden euro’s budget per nieuwe medewerker reserveren”, aldus Michiel de Boer, platformbeheerder Ontdek de Schoonmaak.

Elke deelnemer maakt kans op een Bol.com cadeaukaart t.w.v. €50 euro. Iedere individuele reactie helpt Floris vooruit met het onderzoek, en levert interessantere resultaten op voor de hele branche.

Directe link naar het onderzoek